Shockwave therapie - Fysiozorg

Shockwave therapie

Shockwave therapie geeft uitstekende resultaten bij de behandeling van pees-, spier- en slijmbeursaandoeningen. Shockwave therapie wordt vooral toegepast bij hielspoor, knieklachten, scheenbeenklachten, tennisarm/golfarm, achillespeesklachten en schouderklachten. Ook bij spierproblemen wordt shockwavetherapie toegepast, in voorbeeld de lage rug, bovenbeen of kuit.

Shockwavetherapie geeft direct een langdurig aanhoudende pijnvermindering. Ten gevolge van de schokgolven worden eventueel aanwezige verkalkingen weker en nemen ontstekingen af. Shockwavetherapie is een veilige behandelmethode en kent weinig bijwerkingen.

De shockwave behandeling

De shockwave behandeling van één punt of regio duurt 3 tot 5 minuten. Het tijd tussen twee behandelingen bedraagt 5-9 dagen. Het gemiddelde aantal behandelingen om tot een optimaal resultaat de komen ligt rond de vier. Meestal zijn één of twee behandelingen voldoende!

Shockwave therapie geeft direct na de behandeling een langdurig aanhoudende pijnvermindering, de spierspanning keert terug naar zijn normale niveau en het zorgt voor een verbeterde doorbloeding. Eventueel aanwezige verkalkingen worden weker ten gevolge van de schokgolven.

Fysiozorg is de enige fysiotherapiepraktijk in Rijssen die werkt met shockwave. Wil je meer weten, neem dan contact met ons op!

Tom Binnenmars

Wil je meer informatie over shockwave therapie of wil je een afspraak maken? Neem dan contact op met Tom, hij heeft veel ervaring op dit gebied!