Golfarm - Fysiozorg

Golfarm

Bij een golfarm is er een probleem met de onderarmflexoren. De onderarmflexoren zijn de spieren in de onderarm die ervoor zorgen dat de vingers en pols kunnen buigen. Deze spieren komen aan de binnenzijde van de elleboog bij elkaar, waar ze via pezen op het bot aanhechten. Bij de golfarm is de spierspanning in de onderarmflexoren verhoogd. Door deze verhoogde spierspanning raken de peesaanhechtingen van deze spieren geïrriteerd, wat tot pijnklachten leidt.

De klachten ontstaan vaak geleidelijk. De golfarm kan zich ontwikkelen bij activiteiten waarbij men dagelijks frequent en langdurig de onderarmflexoren moet aanspannen. Bijvoorbeeld als men gereedschap de hele dag moet vasthouden.

Een golfarm heeft verschillende symptomen die allemaal tezamen aanwezig kunnen zijn, maar ook kan een deel van de symptomen aanwezig zijn. De pijn kan wisselen in ernst. De ene dag kunnen de klachten heftiger zijn dan de andere dag. Een en ander is vaak ook belasting afhankelijk. De volgende symptomen kunnen voorkomen:

• Stekende of zeurende pijn aan de binnenzijde van de elleboog
  • Pijn bij het maken van een krachtige vuist
  • Onderhands tillen
  • Druk op de binnenzijde van de elleboog
  • Soms uitstralende pijn in de onderarm

Voor het behandelen van een golfarm zijn verschillende mogelijkheden. Vaak wordt Shockwavetherapie toegepast. Dit eventueel in combinatie met Medical Taping, rekoefeningen of excentrische oefeningen van de onderarm spieren.

Carmen_Lucas

Carmen Lucas

Carmen heeft veel ervaring met het behandelen van een golfarm. Neem gerust contact op, wij helpen je graag!