Medische trainingstherapie - Fysiozorg

Medische trainingstherapie

Bij medische trainingstherapie train je in een oefenzaal met een persoonlijk programma onder begeleiding van een fysiotherapeut. Samen met één van onze fysiotherapeuten wordt er een trainingsprogramma op maat gemaakt. Je bepaalt samen met de therapeut wat de doelstellingen zijn en hoe je die wilt bereiken.

Medische trainingstherapie is fysiotherapie waarbij de nadruk op specifieke en doelgerichte oefeningen ligt. Door deze oefeningen uit te voeren op professionele apparatuur, wordt de algehele en lokale belastbaarheid en conditie verhoogd, afhankelijk van het doel of de klachten van de patiënt.

Er zijn verschillende specifieke aandachtsgebieden waarin medische trainingstherapie past, denk hierbij aan:

• langdurige klachten aan het houdings-/bewegingsapparaat;
  • herstel na verschillende orthopedische ingrepen zoals een nieuwe knie of heup, kruisbandreconstructies, schouderoperaties of rugoperaties;
  • longaandoeningen (COPD);
  • hartaandoeningen (hartinfarct/hartfalen/bypass/angina pectoris);
  • vaataandoeningen (etalagebenen c.q. claudicatio intermittens/hoge bloeddruk);
  • diabetes mellitus;
  • overgewicht;
  • voor, tijdens of na de behandeling van kanker.

De maandelijkse kosten van een abonnement voor Medische trainingstherapie bedragen € 40,00.

Mocht je vragen hebben of je in aanmerking komt voor Medische Trainings Therapie, neem dan contact op met ons.

Marit Bonte fysio-min

Medische trainingstherapie (MTT) is fysiotherapie waarin de nadruk op oefenen en trainen ligt. Door doelgerichte oefeningen uit te voeren op professionele apparatuur wordt de algehele en lokale conditie verhoogd. Marit heeft veel ervaring met medische trainingstherapie.